Web EDI

I dag är det många affärskedjor som kräver att affärsdokument ska behandlas elektroniskt. Men det är inte alla leverantörer som har ekonomisystem som kan ta emot ordrar, orderbekräftelser, packsedlar eller fakturor.

Web EDI

Web EDI

I dag är det många affärskedjor som kräver att affärsdokument ska behandlas elektroniskt. Men det är inte alla leverantörer som har ekonomisystem som kan ta emot ordrar, orderbekräftelser, packsedlar eller fakturor.

Web EDI

I dag är det många affärskedjor som kräver att affärsdokument ska behandlas elektroniskt. Men det är inte alla leverantörer som har ekonomisystem som kan ta emot ordrar, orderbekräftelser, packsedlar eller fakturor.

Web EDI

Web EDI

I dag är det många affärskedjor som kräver att affärsdokument ska behandlas elektroniskt. Men det är inte alla leverantörer som har ekonomisystem som kan ta emot ordrar, orderbekräftelser, packsedlar eller fakturor.

I värsta fall kan detta leda till att företaget inte vill använda sig av dessa leverantörer, eller att fakturor som inte skickas elektroniskt förfaller utan att bli betalda.

Lösningen på detta stavas Logiq WebEDI. Det fungerar så här:

Beställaren skickar ut ordrar till sina leverantörer, oavsett hur mottagarna kan ta emot dem. Det innebär alltså att beställaren kan skicka 100 procent av sina ordrar elektroniskt.

Som mottagare av denna order får du meddelande om att det kommit en ny order från beställaren varvid du kan logga in på Logiq Customer Portal. Här kan du söka från ordern och skicka en orderbekräftelse med rätt status på linjenivå.

När ordern plockats och skickats kan du även skicka en elektronisk packsedel och faktura till beställaren.

Alla dessa dokument går via Logiq och vidare till beställaren i deras format, som om du hade fullt stöd för elektroniska affärsdokument.


 

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om hur Logiq kan hjälpa dig med att motta fakturor och andra dokument från dina kunder smartare och tryggare, skriv in ditt namn, telefonnummer och/eller e-post, så kontaktar vi dig.