Publicerad den 03.01.2018, 16:00
Logiq har varit leverantör av olika tjänster inom fakturadistribution så som elektroniska fakturor till Elgiganten sedan 2009.
Under 2017 önskade Elgiganten att Logiq skulle utöka detta ansvar genom att hantera hela utleveransen för elektroniska fakturor. Fakturorna transporteras till Logiq från Elgigantens SAP-lösning och skickas sedan vidare till alla kunder i alla länder där Elgiganten är representerat- en mycket krävande uppgift.
Dessutom ville Elgiganten påbörja en process för deras inkommande leverantörsfakturor för att effektivisera fakturaflödet genom att ta emot elektroniska fakturor direkt i sitt system.
Logiq har projektlett arbetet samt koordinerat och implementerat dessa lösningar.
Om arbetet som Logiq genomfört under 2017 säger Staffan Jernberg, storkunds-, och anbudsansvarig B2B på Elgiganten detta:
”Logiq har alltid haft en lösning på våra problem, och alltid varit tillgängliga utan dröjsmål. Det är något som jag och vi här på Elgiganten Sverige uppskattat enormt. Ni har visat världsklass i ert sätt att agera gentemot oss som kund och partner. Tack för det!”
Elgiganten
Elkjøp Nordic AS är ett norskt bolag med huvudkontor i Oslo, som ägs av Dixon Stores Group Retail Norge AS, som i sin tur ägs av DSG International. Företagets butiker i Sverige och Danmark heter Elgiganten, i Finland Gigantti, på Island Elko, Elding på Färöarna och Pissifik i Grönland. I Norge har företaget cirka 100 butiker och i Sverige 160. Koncernen omsätter 34 norska miljarder och i Sverige 10 miljarder kronor.
Läs mer om Elgiganten