Projektkoordinator sökes till Logiq Sweden AB

Projektkoordinator sökes till Logiq Sweden AB

Vi växer kraftigt och söker därför en ny projektkoordinator.

Logiq har som en central del av vår vision att vi ska ha branschens nöjdaste kunder. De avdelningar i Logiq som har direkt kontakt med kund har därför ett särskilt ansvar för att upprätthålla och utveckla denna målsättning.
Customer Operations (CO) i Logiq ansvarar för att nya kunder tas emot och implementeras på ett tillmötesgående, effektivt och professionellt sätt.
Kunden ska känna sig välkommen, och målet är att de ska få en positiv bild av Logiq som leverantör.

 

Arbetsuppgifter:

  • Assistera i utvecklings- och leveransprojekt för kunder
  • Bidra till att säkerställa god överlämning av projekt från sälj till produktion
  • Delta aktivt i det operativa genomförandet av projekten:
  • Konfiguration av implementering i Logiqs system
    • Vara kundens kontaktperson vid implementering av lösningar
    • Testa
    • Dokumentera

 

Kvalifikation och erfarenhet:

  • Utbildning inom IT och/eller ekonomi är ett krav
  • Stor fördel med erfarenhet av EDI och användning av olika meddelandeformat (EDIFACT, peppolBIS etc.)
  • Gärna erfarenhet som konsult
  • Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i minst ett nordiskt språk – svenska är meriterande

 

Personliga egenskaper:

  • Utåtriktad, sällskaplig och gillar att bygga nätverk
  • Andra beskriver dig som ödmjuk och tålmodig
  • Du trivs i en hektisk vardag och presterar bra under press
  • Du klarar av att arbeta med flera projekt parallellt och säkerställer alltid god kommunikation längs vägen
  • Du förstår snabbt komplexa frågor och problem och gör sunda och rationella bedömningar
  • Agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultat

 

Vi erbjuder:

  • En mycket trevlig arbetsmiljö, informell och professionell
  • Välutbildade kollegor med lång kunskap och erfarenhet inom sitt område.
  • Stor möjlighet för professionell utveckling
  • En trygg arbetsgivare med solid ekonomi
  • Mycket bra villkor, inklusive 6 veckors semester, bra pensions- och försäkringssystem
  • Arbetsplats är Logiqs huvudkontor i Halden

Vår vision är: ”Vi ska vara det mest rekommenderade och ledande digitala handelsnätverket i Skandinavien”.

Är du redo att jobba i ett expansivt företag med goda möjligheter?

 

Skicka ansökan snarast – ansökningar behandlas löpande.

För mer information är du välkommen att kontakta Chef för Customer Operations, benny.brynildsen@logiq.no.

Vi ser fram emot din ansökan!